Wij zoeken een fractiemedewerker

De fractie van de VVD Schiedam is met zes zetels de grootste fractie in de Schiedamse gemeenteraad. De fractie is op zoek naar een fractiemedewerker die het enthousiaste team van de VVD per 1 september 2018 in de Schiedamse gemeenteraad wil komen versterken.

Wat ga je doen? Als fractiemedewerker ondersteun je de fractieleden en draag je bij aan de inhoudelijke standpuntbepaling en profilering van de fractie. Je voornaamste taken zijn het verrichten van onderzoek ter ondersteuning van fractiestandpunten in schriftelijke en mondelinge bijdragen, waaronder moties, amendementen en andere inhoudelijke bijdragen. Het organiseren van werkbezoeken en bijeenkomsten, het verrichten van administratieve taken als correspondentie en onderhoud van de website en social media, het schrijven van persberichten en het onderhouden van contacten met inwoners en organisaties binnen Schiedam.

Wat verwachten we van je? Je bent een enthousiast persoon die goed zelfstandig kan werken, niet bang is om een berg werk te verzetten en bereid is om op onregelmatige tijden te werken. Je interesse is breed: van onderwijs en milieu tot grondproblematiek en verkeer. Je onderschrijft het liberale gedachtegoed en hebt een relevante opleiding en/of relevante werkervaring. Aantoonbare maatschappelijke of politieke inzet is een pré. Fractievergaderingen vinden doorgaans plaats op maandagavond en/of woensdagavond en raadscommissies en gemeenteraadsvergaderingen op dinsdagavond en woensdagavond.

Wat kan je van ons verwachten? Een parttime baan van maximaal 8 uur per week in een hectische, maar politiek boeiende omgeving. De salariëring is overeenkomstig (gemeente)ambtenarenschaal 6.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Sandra Beenhakker (vicefractievoorzitter), telefoon: 06 19 26 63 88. Een korte motivatie met CV kan schriftelijk worden gestuurd tot 15 augustus 2018 naar: beenhakker@hotmail.com